ارتباطات نامه

این وبلاگ را گروهی از دانشجویان رشته ارتباطات تشکیل داده اند

ارتباطات نامه

این وبلاگ را گروهی از دانشجویان رشته ارتباطات تشکیل داده اند

بازی با نود : از توده به گروه

گزینه ۳ پرواز  می کرد و دادکان با تمام مظلومیت و  استدلال های درستش  نمی توانست بر نظر مخاطبان نود تاثیر گذارد.فردوسی پور می خندید به اتفاقی که می افتاد و دادکان خبر نداشت از توطئه یک و نیم میلیونی بینندگانی که دل با او داشتند و سرشان به کار دیگری بود و در زمین   دیگری بازی می کردند و متن تازه ای برای خواندن و فهمیدن ایجاد  می کردند. مخاطبان تلویزیون به علت ماهیت رسانه و سازمان یافتگی و نخبگی فرستنده و بی سازمانی و پراکندگی  مخاطب از منفعل ترین مخاطبان ممکن هستند . مخاطب رسانه های جمعی عموما به دلیل پراکندگی کثرت و  عدم قابلیت مشاهده مستقیم مفهومی انتزاعی در نظر گرفته می شوند که برای درکشان از استعاره هایی چون توده - گروه- دسته خرسندی-  مجموعه بییندگان- و بازار و گروه های هم تفسیر و ... استفاده می شود. مخاطب توده وار بیشترین استفاده  و تطابق را برای  توصیف مخاطب تلویزیون های سراسری ملی بزرگ دارد. این استعاره با خود تمامی بار منفی ای که در پس مفهوم توده مخفی شده را به مخاطب  نسبت می دهد. انفعال - گمنامی - تنهایی- بی سازمانی - بی هدفی- سلیقه و فرهنگ ساده- بی ریشگی - بی تفاوتی-بی ثباتی و زوال شخصیت و  هنجار های اخلاقی پایین و .... چنین استعاره ای ازمخاطب در برابر مخاطب به عنوان گروه قرار می گرفت که جمع محدود مخاطبان رسانه های خاص و پاتوقی که دارای سازمان و  فردیت و سلیقه بالا و مشترکات و زمینه های اجتماعی زیادی بوده و حداقل در یک ویژگی هویت بخش  جمعی مشترک هستند. قرار می گیرد جمعی که جمع بودنشان نه حول رسانه یا یک برنامه خاص که به دلیل زمینه ها و مشترکات و اهداف جمعی است.  عموما عقیده بر این است که رسانه های جمعی بزرگ عمدا از تبدیل مخاطبان به گروه جلوگیری می کنند. آنچه در نود اتفاق افتاد بروز تمایل مخاطبان توده وار  یک تلویزیون سراسری برای دیده شدن به مثابه گروه بود.گروهی که دارای ویژگی هویت بخشی خارج از برنامه و تلویزیون است و دارای آمال و اهداف مشترکی است .تلاشی که علیرغم امکانات ناچیز  و محذورات مخاطبان به انجام رسید کوشش برای گذار از انفعال به کنش گری از بی سازمانی به سازمان از عدم تشخص به اصول مندی و از دیده نشدن به محاسبه شدن بود. قدرت نمایی مخاطب ضعیف در برابر رسانه و قدرت  موفق شد معانی و معیارهای درک  یک برنامه را عوض کند این پویش  مخاطبان ۹۰که به دلایل اجتماعی و مشترکات جمعی تازه  و تجربه کاربری رسانه های  جدید  موفق بود.تلاش و تمایلی است از سوی کلاسیک ترین مخاطبان توده ای برای انسداد راهها و گفتمانهایی  که از طریق آنها آدمها و مردم به صورت توده دیده می شوند و به حساب نمی آیند.

نظرات 3 + ارسال نظر
rozita 1388,10,16 ساعت 20:23 http://www.oxinads.com/?i=31773

سلام وبلاگ قشنگی داری اگر می خوای از وبلاگت کسب درآمد واقعی داشته باشی توی لینک زیر ثبت نام کن http://www.oxinads.com/?i=31773

yasin 1388,10,17 ساعت 00:40 http://www.nicepack.ir

سلام دوست عزیز وبلاگ بسیار زیبایی داری اگر می تونی قالبشو عوض کن چون با دیال اپ کمی سخت بالا می یاد.راستی خواستی به منم سر بزن در خدمتت هستم

مسافر 1388,11,07 ساعت 21:25

بیانیه مشترک منصورون حافظان و حامیان ایلیا «میم» (منصورون شماره 17) منتشر شد
در تاریخ 25 دیماه 1388 برابر 15 ژانویه 2010 منصورون بیانیه شماره 17 خود را به همراهی حافظان و حامیان ایلیا «میم» منتشر نمود. این بیانیه که به مناسبت سالگرد آغاز دومین دور زندان استاد ایلیا «میم» صادر شده، به همۀ طیف های پیروان معلم بزرگ عصر ایلیا «میم» توصیه شده است که به مناسبت سالگرد دومین دور زندانی شدن استاد هیچ واکنشی نشان ندهند و برنامه ریزی و راهبرد واکنش ها را به دوستانی از طیف های حافظان (حافظان ایلیا «میم») منصورون و حامیان (حامیان ایلیا «میم») بسپارند. منصورون در این بیانیه به پیروان استاد ایلیا «میم» اطمینان داده اند که آنها به عنوان خدمتگزاران وفادار، همانند گذشته و بویژه زمانهایی که استاد ایلیا «میم» در شکنجه گاه دایرۀ مذاهب (بند 209 اوین) بوده، با حداکثر هوشمندی و دوراندیشی، کاراترین، ماندگارترین و ریشه ای ترین ضربات همه جانبه و بنیادی را به دایرۀ مذاهب، رهبران پشت پرده، و ایدئولوژی شیطانی و طالبانی آن وارد خواهند کرد.
منصورون در این بیانیه ضمن یادآوری به در نظر گرفتن مولفه هایی در واکنش دهی، دشمن اصلی خود را هم چنان دایرۀ مذاهب معرفی کرده و همچنین اعلام نموده است که به مناسبت سالگرد آغاز دومین دوره زندان و شکنجۀ معلم بزرگ عصر استاد الیاس رام الله (پیمان فتاحی) فاز سوم واکنش همه جانبه دفاع و حمایت از استاد الیاس رام الله را طی 72 طرح راهبردی راه اندازی و فعال خواهد کرد. لازم به ذکر است برنامۀ منصورون و سایر طیف های حافظ و حامی معلم بزرگ، ایلیا «میم» شامل 720 طرح راهبردی و برنامۀ کلیدی است که در ده فاز اجرا می شود. تا امروز (و طی دو سال گذشته) دو فاز این برنامه به مرحلۀ اجرا درآمده و هم اکنون اجرای سومین فاز آن آغاز می گردد. در انتها به پیروان و دوستداران معلم بزرگ عصر ایلیا «میم» رام الله که در داخل کشور زندگی می کنند، در مورد واکنش دهی توصیه هایی شده است.

لینک دریافت بیانیه 17 منصورون:



http://www.4shared.com/file/207971974/55da35f4/ebooK-man.html



آدرس وبلاگ:

http://www.mansooroon.blogspot.com



آدرس ایمیل:
Bayan17mansoor@gmail.com

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد