ارتباطات نامه

این وبلاگ را گروهی از دانشجویان رشته ارتباطات تشکیل داده اند

ارتباطات نامه

این وبلاگ را گروهی از دانشجویان رشته ارتباطات تشکیل داده اند

تو سالی که گذشت کارایی که که فکر می کردم به جایی می رسونمشون به جایی نرسیدن . نوروز و لازم دارم که به شروع کردن و امید داشتن مجاب بشم که فردا می تونه بهتر از امروز باشه که امکان نو شدن تو ذات روزه.به امید روزها و سالهایی بهتر از این برای همه اونایی که نوروز را برای همه چیزایی که به ما داده به خاطر همه دینی که به گردن مون داره جشن می گیرن .و با امید سالی پر از شادی و شادکامی و خواستن و توانستن برای اونهایی که برای خودشون و دنیا جز نوروز نمی خوان

بایراموز موبارک

رسانه های اجتماعی به مثابه ابزار اعتراض

  

 

سونامی آزادی عربی سر باز ایستادن ندارد آتشی که به کبریت محمد بو عزیزی روشن شد خانمان  دیکتاتورهایی  که جاودانگی را به مبارزه طلبده بودند  به باد سپرده است و همچنان به پیش می آید گویی جهان عربی سالها تشنه شعله  این کبریت  بوده است. بسیاری گسترش سریع و موفقیت دور از ذهن انقلاب ها در منجمد ترین منطقه جهان را به بستر سازی و امکاناتی نسبت می دهند که فضای سایبر و رسانه های اجتماعی در اختیار توده های باسواد ولی محروم و مورد ستم قرار داده است.هوادارن چنان نظریه ای در  این کشور ها پیروزی خود را چنان مدیون این رسانه ها می دانند که به نشانه قدردانی اسم این رسانه ها را بر فرزند خویش می نهند.  چنین علاقه و تحلیل هایی پیشتر در جریان اعتراضات بعد از انتخابات در ایران هم  با قوت بیشتری شنیده شد و بازتاب آن تکرار مکرر اسامی چون فیس بوک ،ای میل، توئیتر و .... در ادعانامه دادستان ها دادگاه های رسیدگی به اتهامات معترضین بود. واکاوی  نقشی که این رسانه ها در جریان آن اعتراضات و این قیام ها  داشته و دارند  و  به دست دادن ارزیابی منصفانه از خیر و شر  و خدمت و خیانت این رسانه ها  و مسئولیت هایی  که می توان به گردن آنها انداخت و انتظاراتی که باید از آنها داشت  هدف مورد نظر  نویسندگان تحلیلی  که ارائه می شود  بوده  است. نویسندگان موسسه  اطلاعاتی Startfor سعی داشته اند این تحلیل را در بستر و چشم انداز وقایع اخیر مصر و با گوشه چشمی به اعتراضات 2009  ایران به مثابه اولین نمود کارکرد اعتراضی رسانه های اجتماعی انجام دهند.

 

رسانه های اجتماعی به مثابه ابزار اعتراض 

 

 By: Marko Papic and Sean Noonan  

    from startfor  

 

 

خدمات اینترنت در مصر در  دوم فوریه بعد از دو روز قطع کامل بازگردانده شد.مقامات مصری آخرین سرویس دهنده اینترنتی کشور را در 31 ژانویه مجبور به قطع خدمات کردند چهار سرویس دهنده دیگر اینترنت خدمات خود را تا 27 ژانویه قطع کرده بودند. معترضین بلافاصله این اقدامات را به قابلیت سازمان دهندگی شبکه های اجتماعی نسبت دادند که قاهره قادر نبود به روشی دیگر آنها را به صورت کامل از دسترس مخالفات خارج کند. 

نقش رسانه های اجتماعی در تظاهرات و انقلاب ها توجه میزان زیادی از رسانه ها را به خود جلب کرده است.فهم معمول از کارکرد این رسانه ها این است که شبکه های اجتماعی تغییرات به صورتی راحت تر سازماندهی و به مرحله عمل در می آورند

ادامه مطلب ...

annem mani arar simdi

 

 

زبان ها ابزار قدرتمند  حفظ و توسعه میراث مادی و معنوی ما هستند. حرکت به  سوی ترویج و گسترش زبان مادری نه تنها  باید در خدمت حفظ و تشویق تنوع زبانی و آموزش چند زبانه بلکه باید به منظور توسعه آگاهی کاملتری از سنت های زبانی و فرهنگی در سراسر جهان دربرگیرنده  آموزش و بسط همبستگی بر اساس تفاهم و مدارا باشد.(یونسکو)