ارتباطات نامه

این وبلاگ را گروهی از دانشجویان رشته ارتباطات تشکیل داده اند

ارتباطات نامه

این وبلاگ را گروهی از دانشجویان رشته ارتباطات تشکیل داده اند

به دنبال گودو

میدونستم  جور دیگه ای نمیتونه بشه از گرفتن فرم الف پایان نامه تا پرکردنش چهارده ماه طول کشید تصویب پروپزال هم یکماه الان دوماه  از تصویب گذشته و من هنوز امضاهای نه چندان زیاد فرمهای پایان نامه رو نگرفته ام فردا قراره برم انجمن روابط عمومی تا آقای مشاور امضا کنند و بعد من بیام فکر کنم که الان پایان نامه رو کار کنم یا دنبال توهماتم باشم. با این همه خوشحالم که تونستم موضوعی که می خواستمو بگیرم  فقط می ترسم کل قضیه بیربط از آب دربیاد با اینکه تصویب شده هنوز هم درک خیلی روشنی از ابعاد موضوع ندارم به نظرم همه موضوع از یک بد فهمی در کلاس ارتباطات و رشد دکتر عقیلی شروع شد استاد تو یکسری توضیحات جنبی اصطلاح گلوکالیزاسیون رابرتسون رو به کار برد و  خیلی کم توضیح داد و من این اصطالاحو تو معنی گرایش و تمایل روزافزون فرهنگها و سنن محلی و خرد به رابطه بی واسطه با روندهای جهانی و مطرح شدن در سطح بین المللی فهمیدم و رفتم یه چیزهایی در این مورد خوندم که برای مقاله نهایی درس سینار دکتر شاه محمدی ارائه کنم که قسمت نبود و آخر ترم که باید پروپزال می نوشتیم من مطمئن بودم که حتما یه تئوری برای اون چیزی  که به ذهنم رسیده هست حالام دنبال یه رابطه همبستگی بین گرایشات هویتی( به معنی ای که من در کتاب قدرت هویت کاستلز دیدم)خاص گرایانه( که با روندی که دکتر گل محمدی گفته در اثر جهانی شدن در حال افزایش هستند )و رضایت  و مصرف برنامه های تلویزیونی که اختصاصا برای این مناطق در کشور ساخته می شود  هستم. مشکل اصلی تو پیدا کردن چهارچوب  تحلیل نهایی است که می خواهد رشته های مرا به هم ببافد اول  فکر می کردم میشه سر و ته موضوع رو تو استفاده و رضایتمندی هم آورد ولی معنی ای که من از هویت و خاص گرایی منظور کرده ام به نظرم با اون نظریه هم پارادایم نبودند و استاد هم تایید کرد و گفت برو دنبال هال و اعوانش  که مثل همه اون چیزایی که ازشون چیزی نمیفهمم ازش خوشم میاد. ولی مشکل ماهیت کیفی روشهای مورد قبول انها و روش کمی و اس پی اسی ای که من برای جمع آوری اطلاعات دارم هست .گرچه من هیچ تحقیقی تو اینترنت ندیدم که موضوع اینچنینی را با روش اون چنینی بررسی کنه.البته اسم دانشگاه هیچ کدوم از اونا آزاد نبود. 

از رنجی که می بریم

از حسنی خوشم نمیاد دیشب از شبکه ها که رد می شدم کوله پشتی با امیر حسین مدرس پخش می شد. یاد اجنت و استراکچر و مالکیت و قدرت و محیط و مخاطب و مرده خوری و ...... می افتم و از حسنی خوشم نمیاد.

روز هفتادم

اخبار ارتباطات و نویسنده اش را دکتر شاه محمدی به عنوان الگوی توانستن معرفی کرد و گفت نویسنده اش پسر ریزه میزه ایست. و این همه اون چیزیه که من از نویسنده اخبار می دونم. کسی در یگانگی وبلاگ آقای سلطانزاده شک نداشت خیلی بیشتر از سر و گردن بالاتر از همه ایستاده بود. امروز هفتاد روز است که جهانی برای فتح فتح نشده و من بیشتر از آنکه دل تنگ  پستهایش باشم نگران حسین سلطانزاده ام که شاد و سالم باشند هر کجا که هستند.

امی


امی جایزه ای است که هرساله در بخشهای مختلف تولیدات تلویزیونی از سوی آکادمی های علوم و فنون تلویزیونی آمریکا به  شبکه ها - برنامه ها و دست اندرکاران ساخت آنها اعطا می شود . امی نامی بود که به لامپهای تصویر اورتیکان که تا دهه نود به جای سی سی دی برای تبدیل نور به سیگنال الکتریکی در دوربینهای تلویزیونی به کار می رفت اطلاق می شد. تندیس امی به شکل زنی بالدار است که اتمی را در دستهایش بالا برده است  که نماد هنر متعالی و تکنیک است . اولین دوره جوایز امی در ۲۴ ژانویه ۱۹۴۹ اعطا شد و تا ۱۹۸۸ بخشها و جوایز آن به شکل کنونی درآمد. جوایز امی در بخشهای مختلف توسط سه آکادمی تقریبا مستقل از هم داوری و در زمانهای متفاوتی اعطا می شود.اصلیترین این جوایز امی پرایم تایم است که توسط آکادمی علوم و فنون تلویزیون در اوایل سپتامبر و قبل از شروع فصل پاییزه تلویزیون در لس آنجلس اعطا می شود. این جایزه جز در بخشهای ورزش مستند و اخبار به تمامی ساختارهای دیگر برنامه سازی با رویکرد غالب سرگرمی  اعطا می شود و برندگان آن معمولا  گرانترین برنامه های  پرمخاطبت ترین شبکه های سراسری آمریکا نظیر ای بی سی _ سی یس اس و ان بی سی  هستند .جوایز امی در بخش برنامه های ورزشی – اخبار و مستند و برنامه های روتین تحت عنوان دی تایم امی  توسط آکادمی ملی علوم و فنون تلویزیون قضاوت می شود واز۱۹۷۲در نیو یورک اعطا می شود.  ایجاد این جایزه به خاطر تغییر در ساختار پخش تلویزیونی از دهه شصت و حرکت تلویزون به پخش در غیر ساعات پرایم تایم و تفاوت کیفی ناگزیر برنامه های پخش شده در ساعات اولیه روز با برنامه های پرایم تایم بود. از۱۹۸۸برنامه های تلویزیونی خارجی پخش شده در آمریکا توسط آکادمی  بین المللی علوم و فنون تلویزیونی برای امی مورد ارزیابی قرار می گیرند اعضای این آکادمی کمپانی های برادکست و اشخاص حقیقی از آمریکا و کشورهای خارجی هستند . در دوره پنجاه و هشتم امی پرایم تایم اچ بی او  کانال کابلی سرگرمی آمریکا توانست با ۹۵نامزدی و ۲۵ جایزه بیشترین تندیس را برای تولیدات یکساله خود به دست آورد و بعد ازآن به ترتیب  ان بی سی – ای بی سی و فاکس  بیشترین جوایز را کسب کردند. هفته قبل نامزدهای سال ۲۰۰۷ امی اعلام شد  که به سنت این جایزه رقابت تنها بین چند شبکه اول سرگرمی در آمریکاست. نامزدها دوره پنجاه ونهم امی پرایم تایم