ارتباطات نامه

این وبلاگ را گروهی از دانشجویان رشته ارتباطات تشکیل داده اند

ارتباطات نامه

این وبلاگ را گروهی از دانشجویان رشته ارتباطات تشکیل داده اند

ABU



 به بهانه چهل و چهارمین اجلاس مجمع عمومی ABU در تهران
ABU  اتحادیه برادکست آسیا و اقیانوسیه یک انجمن حرفه ای غیر انتفاعی است  که در سال 1964 تشکیل شد. این اتحادیه در حال حاضر دارای 170 عضو از 53 کشور در منطقه ای با مخاطب بالقوه 3 میلیارد نفری است . وظیفه ای بی یو کمک به گسترش برادکست در منطقه آسیا یاسفیک و توسعه علایق مشترک اعضا در گستره ای بی یو از ترکیه در غرب تا جزایر ساموا در شرق و از روسیه در شمل تا نیوزلند در جنوب است. دبرخانه ای بی یو در در کوالالامبور مالزی است و یکی از عمده ترین فعالیتهای روزانه آن آسیاویژن-معاوضه روزانه اخبار با ماهواره تلویزیونی – است. اعضای ای بی یو در چند گروه طبقه بندی می شوند. و برای عضویت با حق رای ببرای هر کشور محدودیت دو عضو کامل وجود دارد.
فعالیتهای
ABU
1- معاوضه ماهواره ای روزانه اخبار تلویزیونی (آسیاویژن)
2- مساعدت در تهیه و معاوضه برنامه های تولیدی
3- خرید و واگذاری حق ّخش وقایع مهم ورزشی
4- ارائه مشاوره های فنی- برنامه ای و مدیریتی
5- راهنمایی اعضاء در زمینه حقوق کبی رایت و موارد قانونی و حقوقی
6- نمایندگی اعضا در مجامع بین المللی
7-سازماندهی و اجرای کارگاهها و سمینارها و دوره های آموزشی
8- برگزاری جشنواره رقابتی بین برنامه های رادیو و تلویزیونی اعضا
9- برگزاری جشنواره روبوکان برای دانشجویان فنی
10- انتشار مراجع تکنیکی و خبری ای بی یو
ای بی یو همچنین فعالانه در جهت همکاری با سازمانهای مشابه فعالیت می کند و سعی در ارتقای فنی و استفاده از آخرین دستاوردهای برادکست در فرایند تولید و ارائه برمامه ها توسط اعضا دارد. همچنین سعی در استاندارد سازی سیستم های فنی در کشورهای عضو می کند. ای بی یو با حق عضویت سالانه اعضا با سی کارمند که دوازده نفر آن در استخدام مستقیم سازمانهای عضو هستند از محل دبیرخانه در کوالالامبور اداره می شود. مدیر اجرایی دبیرخانه دبیرکل است که توسط مجمع عمومی تعیین می شود. همچنین رئیس و نایب رئیس اتحادیه نیز با رای گیری به مدت سه سال تعیین می شوند. در اساسنامه اتحادیه محدوده فعالیت آن از 30 درجه شرقی تا 170 درجه غربی طول جغرافیایی تعیین شده که از نظر اعضا سومین اتحادیه بزرگ و از نظر وسعت تحت بوشش اولین اتحادیه برادکست در جهان است. برای اعضای اتحادیه جها نوع عضویت رسمی تعریف شده است:
1- عضویت کامل که تنها به برادکسترهای با بخش رایگان در سطح ملی که بخش کننده اصلی کشور خود یا یکی از چند برادکستر در چند کشور زیر فعالیت خود هستند اعطا می شود. علاوه بر شرط فوق این بخش کنندها باید دارای بخش تولید و برنامه سازی اختصاصی نیز باشند. از هر کشور تنها دو برادکستر به عضویت کامل بذیرفته می شوند تا تعادل در رای گیری بین اعضا وجود داشته باشد.
2- عضویت نیمه کامل: برادکسترهایی که هریک از شروط لازم برای بند اول را کسب نکنند و دارای بخش رایگان باشند. این اعضا از همه حقوق غیر از حق رای برخوردارند.
3- اعضای کمکی :شش گروه مختلف و مجزا برای سازمانهایی که می توانن با این طبقه به اتحادیه ببیوندند تعریف شده  که از شبکه های محلی تا شبکه های کابلی و ... را در برمی گیرد. این اعضا غیر از حق رای در امور ستادی نیز دخالت نمی کنند.
4- اعضای مرتبط: سازمانهایی که نه در برادکست که در حوزه های مرتبط با آن مانند تولید لوازم فنی تولید برنامه و .... فعالیت می کنند.
5- عضویت نهادی : سازمانهایی که عضویت اتحادیه به صورت افتخاری از سوی دبیرکل به آنها اعطا می شود که به صورت معمول سازمانهایی را در برمی گیرد که عضویت افتخاری خود را به اتحادیه بیشنهاد کرده اند.

منبع: ویکی بدیا

نظرات 1 + ارسال نظر

باسلام
می خواستم بگم پروفسور سایت فارسی به نام دهکده جهانی دارند ونیزوبلاگ به روزهم دارند به نام شهرارتباطات واینترنتwww.kamalipour.ir
www.emad20.wordpress.com
www.emad20.com
www.kamalipour.com

salam mamnun az mohabatetun

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد