ارتباطات نامه

این وبلاگ را گروهی از دانشجویان رشته ارتباطات تشکیل داده اند

ارتباطات نامه

این وبلاگ را گروهی از دانشجویان رشته ارتباطات تشکیل داده اند

user genrated poletics




دنیای مجازی صحنه یکی از داغترین میدانهای پیش رقابتهای انتخاباتی ۲۰۰۸ در  آمریکاست. کاندیداها و احزاب با توجه به گرایشات و راهبردهای انتخاباتی خود وزن متفاوتی برای کمپینهای مجازی خود قایل هستند. برنده این میدان تاکنون هیلاری کلینتون بوده که پیش از همه کمپین انتخاباتی آنلاین خود را تحت عنوان Hillary for President  ایجاد نمود. در یک نظرسنجی از۱۰۰۷ کاربر آنلاین بزرگسال در سطح کشور که توسط ان بی سی و وال استریت ژورنال انجام شد. ۴۰درصد هیلاری و ۲۸درصد اوباما و ۱۵ درصد جان ادورادز را گزینه خود برای کاندیداتوری دموکراتها در انتخابات ۲۰۰۸ دانسته بودند. این نتایج را اگرچه می توان به شیوه های مختلف تحلیل کرد ولی همبستگی آشکاری با راهبرد جذب مخاطب آنلاین این کاندیداها دارد. کلینتون کاندیداتوری خود را در یک مونولوگ ویدیوی آنلاین از وب سایت کمپین خود در ژانویه اعلام کرد. اوباما به شیوه ای کلاسیک کاندیداتوری خود را در اجتماعی پرشور از هواداران خود در خانه اش اعلام نمود و ویدیوی آن را در سایت کمپین قرار داد.
راهبرد اعلام وب پایه هیلاری موجب افزایش شدید ترافیک وب سایت کمپین او در ماههای ژانویه و بعد از آن شد. به طوری که تعداد بازدید کنندگان یکتا از سایت کمپین هیلاری ۸۲۴ هزار و برای اوباما ۵۷۴ هزار در ژانویه بوده است.
در مقایسه با دموکراتها جمهوری خواهان در زمینه جذب مخاطب آنلاین ناموفق تر بوده اند . میزان بازدید از سایت کمپین جان مک کین ۲۹۶ هزار و  سایت رودی جولیانی ۶۴ هزار نفر در ژانویه بوده است. و در نظرسنجی ان بی سی و وال استریت ژورنال ۳۸درصد جولیانی و ۲۴ درصد مک کین را گزینه خود برای نامزدی چمهوری خواهان اعلام کرده اند. مک کین برای اعلام نامزدی خود گفتگو آخر شب با دیوید لترمن از سی بی اس را انتخاب کرد و قبل از شروع برنامه ویدیوی در سایت قرار گرفت که به بینندگان می گفت که امشب در برنامه سی بی اس نامزدی خود را اعلام می کند. و شما اعضای کمپین آنلاین چقدر برای من مهم هستید. جولیانی به شیوه ای مشابه یرنامه لری کینگ لایو از سی ان ان را برای  اعلام نامزدی خود انتخاب کرد.
شبکه های اجتماعی مثل یو تیوپ و مای اسپیس صحنه داغترین یارگیری های مالی و فکری در بین کاربران است. که با نزدیک شدن به روزها انتخابات داخل حزبی صحنه رقابت داغتر هم خواهد شد.
پ ن: مطلب بالا تقریبا از زد نت برداشت شده و  برای ما از جهت نشان دادن شیوه ها و اهداف رقابتهای مجازی که در انتخابات آتی ما هم اجتناب ناپذیر خواهد بود  جالب توجه است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد