ارتباطات نامه

این وبلاگ را گروهی از دانشجویان رشته ارتباطات تشکیل داده اند

ارتباطات نامه

این وبلاگ را گروهی از دانشجویان رشته ارتباطات تشکیل داده اند

علی حقیقتی بر گونه همه اساطیر

 

...«امام» عبارت است از یک موجود انسانی که وجودش، روح و اخلاقش، شیوه زندگی اش به انسان نشان می دهد که چگونه باید بود و چگونه باید زیست....

وی تجسم عینی ارزش های اعتقادی و تحقق انسانی مفاهیم فکری و نمونه محسوس و مرئی حقایق است که یک مکتب بدان ها می خواند و می کوشد تا انسان ها را با آنها بپروراند. در وجود وی یک ایدئولوژی، عینیت و واقعیت و تجسم واقعی دارد یعنی در او ارزش ها و ایده ها و نیکی ها، مسئولیت ها، گوشت و پوست و خون شده اند و زندگی می کنند. این است معنی«من کتاب ناطقم».

... امام کسی است که با بودن خودش با اندیشیدن و ... و با شکل زندگی کردن خودش به انسان ها نشان می دهد که تا اینجا می توانید بشوید و بیایید، و تا این مرحله می توانید ارتقاء پیدا کنید...

«امام»ی، نمونه و سرمشق مطلق همه فضایل متعالی انسانی،‌و ابعاد گوناگون است..

«امام» انسانی است از آن گونه انسان هایی که باید باشد اما نیست و بشر همواره می ساخته است ولی در تاریخ یک نمونه است.علی(ع)

 

*دکتر علی شریعتی   

  

 عید غدیر مبارک  (لطفا پس از دریافت فایل بر روی slide show  کلیک کنید)

                

نظرات 2 + ارسال نظر
[ بدون نام ] 1385,10,23 ساعت 03:26

تکلیفت را مشخص کن امام یا دموکراسی

امام با دموکراسی

[ بدون نام ] 1385,10,25 ساعت 09:43

سلام دوست عزیز
من تکلیفم را با خدا مشخص کرده ام(که او از رگ گردن به مخلوقش نزدیک تر است) و از لطف او بیش از هر چیز بهره مند و سپاس گذارم. من خدا را در همه چیز می بینم.
اندیشه مکان و زمان برنمی دارد ، یک نوشته و یا کلام گفتاری نیست.هر کس به قد فهمش فهمید مدعی را. خداوند به اندازه فهم ما از ما توقع دارد نه به اندازه فهم دیگران.
از نظر من امام مظهر انسانی است یک معلم و یک الگو است در تمامی زمینه ها، از ریشه لغوی ام می آید او اساس چگونه بودن است اما در اصل خلقتش او نیز انسانی است مثل من و شما اما خودش را تربیت کرده به همین دلیل در مقابل هر عقیده ای صبور است هر انسانی را به حکم انسان بودنش دوست دارد امام همان کسی است که زمانی که عدو بر او خدو می اندازد از روی سینه اش برمی خیزد دور میدان نبرد می چرخد تا مبادا از خشم شخصی او را نکشته باشد، همان پیامبر الگو و نمونه ای که در زمان ورودش به مکه به دشمنانش نیز امان داد . نعمت بزرگی است اگر من هم اینگونه باشم همین یک لطف الهی برایم کافی است.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد