ارتباطات نامه

این وبلاگ را گروهی از دانشجویان رشته ارتباطات تشکیل داده اند

ارتباطات نامه

این وبلاگ را گروهی از دانشجویان رشته ارتباطات تشکیل داده اند

انتخابات و ارتباطات - آنچه در زیر جریان دارد

 انتخابات انجام شد ٬ با هر دیدگاه و تصوری از این رای گیری آنچه اتفاق افتاد ایران شنبه را چیزی متفاوت از پنچ شنبه کرد و عامل این تغییر و زمینه ها و پیامدهایش پدیده هایی اند که موضوع مطالعه ارتباطات هستند . نحوه تبلیغات میزان تاثیر انواع مختلف تبلیغات در زمان ها و مکان های مختلف - الگوهای رای دهی  ویژگی های ارتباطی برندگان و بازندگان- گرایشات قومی ملی و محلی رای دهندگان و ۰۰۰ صدها موضوع دیگر مواردی هستند که برای اغلبمان گنگ و ناشناخته اند. به طوریکه اغلب ضعف و کم کاری جامعه علمی در این موارد پشت پیش بیینی ناپذیری و حماسه سازی و ۰۰۰۰ ملت ایران پنهان می شود. به عنوان شاهد مثلا می توان لیست پایان نامه های گروه ارتباطات را بررسی کرد  که عنوان پشت عنوان به تحلیل محتواهای بی محتوای فلان روزنامه و گاهنامه پرداخته اند.( که دلیل عمده آن را در کنار پاره ای ملاحضات سیاسی و امنیتی در تمایلات روزنامه ای بانیان رشته ارتباطات است) هر چند در سال های اخیر  قدم های امیدوار کننده ای در ورود ارتباطی ها به عرصه انتخابات به صورت مشاورین ارتباطی و تبلیغاتی برداشته شده است. ولی عدم پرداختن به جنبه های عمیق تر ارتباطی  انتخابات در اعم ترین معنی آن موجب عدم رشد پژوهش های افکارسنجی و تحلیل افکار و گرایش ها و تبدیل آن به علمی سری و در اختیار مراکز خاص  شده است . و در نهایت کم کاری  جامعه ارتباطی  موجب ضعف و عدم پیشرفت نهاد انتخابات و دموکراسی در ایران  شده است.   

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد