((سرآغاز ارتباط بهعنوان خطابه ،افلاطون چون نقطهی عطفی در تاریخ خطابه ،ارسطو بنیانگذار اولین مدل ارتباطی ،جایگاه پیام در منطق ،شکلگیری نظریههای ارتباطی با توجه به مدل ارسطو از ارتباط ،خاستگاه نظریههای انتقادی در ارتباطات. فلسفهی نقادی: فلسفهی استعلایی کانت نقد عقل نظری نقد عقل عملی شکلگیری روشهای علمی ورود به عرصهی ارزشها ،نوکانتیها: وندلباند،ریکرت،ماکس وبر. نقد پوزیتویسم: علوم فرهنگی و علوم تجربی. فلسفهی زندگی وعلوم انسانی دیلتای .مکتب فرانکفورت :لوکاچ- مارکوزه آدرنو-هورکهایمر-هابر ماس نظریههای انتقادی مکلوهان
منابع
این طرح درس رو که دیدم مطمئن شدم که جزو ورودی ها و خروجی های خوشبخت ارتباطات تو دانشگاه آزاد بودم.که لااقل تو سرفصل های مهم ترین درس تخصصی دوره ارشد یه چیزهایی تو حول و حوش ارتباطات خوندیم. این کشکول معلوماتی که بالا لیست شده فقط می تونه علایق شبه فلسفی یه نفر برای مطالعه آزاد باشه .وگرنه کدوم دانشجو با مسلط شدن به همه این عناوین و خوندن همه اون منابع می تونه فک کنه که یه پاراگراف بیشتر راجع به ارتباطات می دونه. همین موقع هاست که آدم فک می کنه دبیرستان چه جایی بود. و پروژه دبیرستانی کردن دانشگاه ها چه هدف مقدسیه. وضع بی سر و سامان و بی مسولیتی بعضی از مدیران و اساتید گروه را بعد اولین جلسه درس با دکتر زیبا کلام راحت تر تحمل می کردیم که گفت نه اینجا دانشگاهه و نه شما واسه دانش اومدین اینجا. حداقل امیدوارم واسه ورودی های جدید هم کسی قوت قلب داده باشه تا اگه نمی تونن ربط روش علمی ورود به عرصه ارزشها و افلاطون و وندلباند و با ارتباطات پیدا کنن. اقلا بتونن درک کنن که از قدیم الایام تو این ملک شیوخ و اساتید غالبا قائل به ربط نبوده اند.
سلام
خوب بود در خصوص استاد و دانشگاه مربوطه نیز مشخصاتی درج می کردید تا دیگران نیز بتوانند مطالبی در خصوص آن بنویسند.
با ارادت