ارتباطات نامه

این وبلاگ را گروهی از دانشجویان رشته ارتباطات تشکیل داده اند

ارتباطات نامه

این وبلاگ را گروهی از دانشجویان رشته ارتباطات تشکیل داده اند

قان اولاسان
ای  فرات

CES 2008



اکس باکس- دی وی آر – اچ دی تی وی – مکعب نینتندو – سی دی – دوربین دیجیتال و … وسایل هم خانواده ای هستند که یکی از مهمترین وجوه اشترکشان معرفی شدنشان در سی ایی اس است.  سی ایی اس بزرگترین نمایشگاه تجاری در حوزه الکترونیک و یکی از معتبرترین نمایشگاهها در کل دنیاست.که از سال 1967 توسط انجمن وسایل الکترونیک مصرفی برگزار شده است. دوره های اول سی ایی اس در نیویورک برگزار شد و از سال 1987 تا 1994 هر سال در دو نوبت تابستانی و زمستانی  به ترتیب در ( شیکاگو و ایلینویز)  و  لاس و گاس برگزار شد و از آن سال به بعد نمایشگاه به صورت سالانه در هر ژانویه در لاس وگاس برگزار می شود.نمایشگاه چهل و یکم شگفتی خیلی بزرگی با خود به همراه ندارد . اگرچه 2700 شرکت کننده ای که از  هفتم تا دهم ژانویه در در سالن یک و هشت میلیون فوت مربعی همایشهای وگاس به عرضه دو هزار محصول جدید خود خواهند پرداخت چنین امری را قبول ندارند. بیل گیتس که روابط صمیمانه ای با سی ایی اس دارد در یازدهمین و آخرین حضورش در سی ای اس در مقام رئیس مایکروسافت به معرفی ورژن جدیدی از اکس باکس مجهز به اچ دی وی دی پرداخت . اپل از سی ایی اس بیشتر برای بازار یابی و یار گیری برای دنیای مک استفاده می کند و رونمایی های هیجان انگیز خود را با اجرای بی نظیراستیو جابز را به نمایشگاه اختصاصی دنیای مک که با فاصله کمی بعد از سی ایی اس برگزار می شود موکول می کند.تنها به ارائه مدلهای جدید از محصولات معرفی شده خود برداخت. جنرال موتورز و سایر خودرو سازان که یکی از بزرگترین غرفه ها را خواهند داشت امسال به معرفی ماشینهای الکتریکی خود پرداختند که مجهز به اینترنت بی سیم با پهنای باند بالا هستند که از یکی دو سال دیگر در دسترس خواهند بود و برای اولین بار تولید کنندگان محتوا حضوری فعال در این نمایشگاه دارند .تلویزیون لیزری و ال سی دی های ۱۵۰ اینچی در نمایشگاه مورد استفاده شرکتهای تولید محتوا بود. سونی پیکچرز و ان بی سی درغرفه اختصاصی خود به ایجاد استودیوی دیجیتال پرداخته و عملکرد بسیاری ازتکنولوژیهای معرفی شده را در عمل به کارشناسان تجاری نشان می دهند. این نمایشگاه برای عموم قابل بازدید نیست. 

بازی رسانه

از دو روز قبل مرحله ثبت نام کاندیداها برای مجلس شروع شده است. نماینده های مجلس در ایران  از دو نوع حوزه به مجلس راه بیدا می کنند حوزه های رای گیری مدنی درشهرستانها که  معنی غالب  رقابتها یشان هر چیزیست  الا سیاست و حوزه های سیاسی در شهرهای بزرگ  که انتخاب به واسطه احزاب و افراد سرشناس سیاسی صورت می گیرد . یکی از معیارهای مهم انتخاب برای افرادی که دارای گرایش سیاسی  تثبیت شده ای نیستند میزان نزدیکی اولویتهای ذهنی شان با  معنی و درکی است که از این گروهها و افراد دارند است. اولویت بندی  موضوعات از مهمترین بخشهای نظریه برجسته سازی و یکی از کاراترین و پذیرفته ترین روشهای  تاثیر رسانه ها در امور سیاسی و انتخابات است. تاثیر پذیری اولویتهای مردم با همبستگی بالا و با تاخیر زمانی از اولویتهای رسانه ها به اثبات رسیده است.طبق این نظریه رسانه های غالب در عمل اولویت سازی با مشکلات کمی مواجه هستند به طوری که ارتباطات میان فردی و حتی کمی اعتبار منبع تاثیر بالایی در کاهش قدرت اولویت سازی اش نخواهند داشت. شدت و قدرت  تاثیر گذاری  اولویت رسانه بر اولویت عموم از تاثیر شاخصهای واقعی بیشتر است.  مثلا می توان گفت که اگر رسانه ها بتوانند گرانی  را اولویت اول ذهنی رای دهندگان بنمایند حتی اگر گرانی مهار شده باشدیا اصلا وجود نداشته باشد. احزاب حاکم در موقعیت دشوار و آسیب پذیری قرار خواهند گرفت.این نظریه اساسا نظریه ای آمریکایی و سیاسی است .و از طیف نظریه های رسانه گرای جدید است. یکی از پرسش اساسی در این نظریه این است که چه کسی اولویت رسانه هارا تعیین میکند. انتخابات پیشرو با توجه به قطبی نبودن فضا و میزان بسیار بالای آرای مردد عرصه بازی رسانه ها و آنانی است که اولویت رسانه هارا تعیین می کنند.

اتو پیا

آزمون دکترای علوم ارتباطات دانشگاه تهران 12/2/87 30/8 الی 17 دانشکده علوم اجتماعی

١- نظریه های ارتباطات(ضریب٢)
2- روشهای کمی و کیفی تحقیق (ضریب٢)
3- زبان تخصصی (ضریب٢)
4- حوزه های ارتباطات (ضریب٣)
شامل :
١- مطالعات رسانه های خاص(رادیو،تلویزیون، مطالعات مجازی،مطالعات مطبوعات،مطالعات سینمایی)
2- ارتباطات و فرهنگ در زندگی روزمره (ارتباطات و فرهنگ ،ارتباطات بین فرهنگی ،مطالعات فرهنگی )
3- ارتباطات سیاسی و بین الملل(ارتباطات سیاسی ، جهانی شدن ، ارتباطات و توسعه )
4- تکنولوژی نوین ارتباطی و اطلاعاتی .
5- رسانه ها و جامعه (رسانه ها و گروههای اجتماعی ، رسانه هاو افکار عمومی ، رسانه هاو عرصه عمومی)