ارتباطات نامه

این وبلاگ را گروهی از دانشجویان رشته ارتباطات تشکیل داده اند

ارتباطات نامه

این وبلاگ را گروهی از دانشجویان رشته ارتباطات تشکیل داده اند

ظهور ماهواره - محاق مخاطب

اصول گراترین مجلس ایران دویست و پنجاه میلیون دلار به خرید و پرتاب ماهواره پخش مستقیم برنامه های رادیو تلویزیونی اختصاص داد. این دست و دلبازی که از درک آینده نگرانه وضعیت کشور حاصل شده در حالی اتقاق افتاد که هنوز نگاه سنتی به ماهواره آلترناتیوی جز ظهور ماهواره – افول فرهنگ ندارد. با این وجود نیروی های سنتی و اصول گرای مجلس مجوز چنین هزینه ای را برای در اختیار داشتن ماهواره ای ملی صادر کرده اند. ماهواره ملی ایران حامل حدود سی شبکه استانی سیما  و سی شبکه صدا و هفت شبکه سراسری سیما و شش شبکه برون مرزی و به همین تعداد شبکه صدای ملی خواهد بود. چنین ماهواره ای با رنگین کمانی از ایران در جنگ ماهواره ها و شبکه ها مخاطب عمده ای جز در داخل مرزهای ملی نخواهد داشت . مخاطبی که هنوز به لحاظ حقوقی اجازه دسترسی به ماهواره را ندارد. واقع بینی موجود در زمینه این تصمیم نوید برخوردی به روزتر با فضای جدید ارتباطی جهان و قبول تغییرات ایجاد شده در انقلاب اطلاعات را می دهد.که به صورت ضمنی در این تصمیم نمود یافته است. می توان به الگوی کوهن اعتماد کرد که وقتی تعداد تناقضات یک پارادایم افزایش می یابد. زمان ظهور و پذیرش پارادایم جدید درآن موضوع فرا رسیده است.
نظرات 2 + ارسال نظر
سمیه 1386,11,13 ساعت 13:58

سلام
کتاب «جهانی‌سازی و رسانه‌های محلی» تالیف دکتر علی طلوعی توسط موسسه فرهنگی مطبوعاتی جام جم منتشر شده است.
خواستم بگم من لزوما موافق اون نظریه هایی که در باب جهانی شدن در مقاله ام بدان اشاره کردم نیستم اما مطالبی است که مطرح شده اند و گریزی از بیان انها نیست.همه نظریه ها می توانند در برنامه ریزی های استراتژیک راهنما باشند اما بخش های پایانی مقاله ام را قبول دارم .
به هر حال برای بقا و حفظ وحدت باید به همه اقلیت ها اهمیت داد -به خواسته ها و باورهایشان باید احترام گذاشت و اجازه حضور به انها داد.
موفق باشید

کتاب سال روابط عمومی توسط انجمن متخصصان روابط عمومی منتشر شد . برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت www.prsa.ir مراجعه فرمایید .

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد